Home / Reclame Blog / De blijvende kracht van flyeren (+ tips voor effectieve flyers)

De blijvende kracht van flyeren (+ tips voor effectieve flyers)

De blijvende kracht van flyeren (+ tips voor effectieve flyers)

Flyeren is al decennialang een vaak gebruikte manier van reclame. Maar is het nog steeds relevant in het digitale tijdperk waarin we nu leven? Jazeker! Flyeren blijft effectief en daarmee populair. Hieronder lees je meer over de reden van deze blijvende effectiviteit, en vind je diverse tips om zelf een effectieve en mooie flyer te ontwerpen.

De blijvende kracht van flyeren (+ tips voor effectieve flyers)

Waarom blijven flyers effectief?

Wil je mensen op de hoogte brengen van het bestaan van je winkel, of de dienstverlening die je aanbiedt? Of voor een bepaalde actie, een nieuw product of een bepaald evenement? Dan is het belangrijk eerst te kijken welk budget beschikbaar daarvoor is. De (soms maar beperkte) financiële ruimte wil je zo goed mogelijk besteden. Vervolgens ga je daarom kijken welke marketingmiddelen je wilt inzetten voor de reclame. En welke middelen je kunt inzetten, en welke het meest effectief zijn.

Flyers drukken kan een interessante optie zijn. Je kunt vaak relatief eenvoudig een bepaalde doelgroep bereiken, bijvoorbeeld door flyers te verspreiden in een bepaald geografisch gebied of bij een evenement met een bepaald thema. Flyers maken je zichtbaar, en dit creëert een grotere naamsbekendheid en meer herkenning bij (potentiële) klanten. Tot slot is flyeren ook nog eens een vrij goedkope manier van reclame. Bijvoorbeeld in een grote oplage a5 flyers drukken bij Flyeralarm kan al tegen een relatief laag bedrag.

Tips voor het ontwerpen en verspreiden van flyers

Je wil natuurlijk dat een flyeractie een succes is. De kans daarop vergroot je aanzienlijk als je onderstaande tips bij het ontwerp en de verspreiding van een flyer meeneemt.

Het uiterlijk van een flyer: het materiaal

Een van de zaken die de effectiviteit van een flyer beïnvloeden, is het tastbare uiterlijk. Ten eerste het formaat. Wordt de flyer uitgedeeld, op straat of op een beurs of event bijvoorbeeld? Dan is a5-formaat het meest populair. Deze kan dubbelgevouwen gemakkelijk in een broek- of jaszak, of tas worden bewaard. Ligt de flyer ergens, en moet je er meer informatie op kwijt? Dan kun je beter voor een iets groter formaat (maximaal a4) kiezen. 

Een ander aandachtspunt is het papiersoort. Let er in ieder geval op dat het materiaal stevig genoeg is. Verder kun je voor de klassieke flyer gaan, maar je kunt bij Flyeralarm ook a5 flyers laten drukken op milieuvriendelijk papier of met onder meer letterpress, of glanzende UV-lakken of reliëflakken.

Wat staat er op de flyer: de inhoud

Verder bepaalt natuurlijk ook wat er op de flyer staat de effectiviteit. Daarom is het allereerst belangrijk om te bedenken wat het doel van de flyer is, wie de doelgroep is en wat zij willen weten. Kies een passende afbeelding om de aandacht te trekken en de tekst te ondersteunen. Laat je huisstijl op een professionele manier naar voor komen. Houd de tekst daarnaast kort en bondig, en wees creatief. Tot slot is een flyer een ideale manier om mensen tot actie aan te zetten. Zorg daarom voor een duidelijke call-to-action. Denk aan het kopen van een bepaald actieproduct in je winkel of webshop, of korting bij een bezoek aan een horecagelegenheid.

Je doelgroep bereiken

Je kunt wel een hele mooie flyer ontwerpen, maar als je de doelgroep niet bereikt heeft deze geen effect. Het lijkt voor de hand liggend, maar het is daarom tot slot ook erg belangrijk om na te denken over de verspreiding. Waar vind je zoveel mogelijk mensen bij elkaar die je wil bereiken? Probeer daarnaast niet te besparen door te kiezen voor een te kleine oplage. Hoe meer mensen er een in handen krijgen, hoe meer potentiële klanten.

De effectiviteit van een flyer meten

Als afsluiting ook nog een laatste tip over het meten van de effectiviteit. Om te weten hoe effectief een flyeractie is geweest, moet je weten hoeveel mensen ervan gebruik hebben gemaakt. Hoe je dat doet? Bijvoorbeeld met een barcode die gescand moet worden in een winkel, of een actiecode die mensen op je website kunnen gebruiken. 





De blijvende kracht van flyeren (+ tips voor effectieve flyers)

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

3 van 5 sterren
Hallo mijn naam is Wim de groot Herbalife distributeur .
En ik wil eigenlijk goede flyers laten maken doet u dat ook?

Geplaatst op: 19-03-2024 14:47

3 van 5 sterren gebaseerd op 1 reviews

10-04-2024 - Vergroot je zichtbaarheid in Eindhoven met een vlaggenmast
Goede zichtbaarheid is essentieel voor elk merk of bedrijf. Het is het verschil tussen opgaan in de achtergrond of uitblinken in de menigte. Is jouw bedrijf gevestigd in de omgeving van Eindhoven en z
Lees meer

05-06-2023 - De voordelen van lichtreclame op je gevel
Als bedrijf of winkel weet je als geen ander hoe belangrijk het is om goed zichtbaar te zijn. Ook wanneer je als bedrijf op een industrieterrein zit, is het wel zo fijn dat mensen die langs je heen ri
Lees meer

17-01-2023 - Reclame maken voor je onderneming: doe het zelf!
Kleine bedrijven vormen de ruggengraat van de Nederlandse samenleving. Iedereen die begint met geld verdienen door het starten van een eigen onderneming zorgt voor de ontwikkeling van de maatschappij.
Lees meer

19-08-2022 - Waarom is het drukken van brochures een goed idee?
Een brochure, wie kent het niet? Je hebt brochures - of ook wel magazines genoemd - vind je alle soorten en vormen. Ook allemaal met verschillende doeleinden. Of je nu wilt informeren, informeren of j
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap